bara så att ni vet, liksom.

Well, i guess jag måste skriva ner det här här också..

Som ni kanske har förstått är jag ganska så sjuk. Hos husläkarna sa dom att det antagligen var körtelfeber, och inte halsfluss. Jag hade då haft så ont i halsen och så mycket feber att jag knappt hade sovit eller ätit på 4 dygn. I fredags blev det värst, jag fick svårt att andas och började kräkas och sånt. halv 12 på kvällen åkte vi in till akuten på Karolinska. Där fick jag ligga i en säng och vänta, eftersom att jag mådde för dåligt för att ens sitta upp. Sen efter ett tag fick vi träffa läkaren. Han tog halsprov och blodprov samtidigt som jag fick ligga i en annan säng. Jag kunde inte ens gå själv, jag höll på att somna ståendes. Inte så konstigt kanske, när man varken har sovit eller ätit på 4 dagar. Så jag fick drop, typ ett litet rör i armen så man kan få vätska med näring i. Vid 4 var provsvaren klara. Halsfluss var det inte, men det visste vi ju redan. Körtelfeberprovet visade negativt, men han sa också att det kan visa negativt om det inte har gått minst 5 dagar sen man blev sjuk. Sen åkte vi hem, och jag somnade direkt jag la mej i sängen. Jag tror att mycket berodde på att jag hade fått i mej vätska och näring, men också att jag inte alls kände mej lika rädd längre.

På måndag eller tisdag ska vi ta nya prover för att se om det verkligen är körtelfeber. Han på sjukhuset sa att jag helst skulle vara hemma hela nästa vecka, och jag får absolut inte motionera på minst 2 veckor.

Många av er som läser det här vet redan allt genom sms. 
Det är inte så farlig som det låter. jag mår bättre nu, tar massa mediciner känns det som.

Gud vad jag saknar alla, jag vet inte hur jag ska klara en hel vecka till utan er. <33
Ni får gärna smsa om ni vill. Det är faktiskt inte så himla kul att vara hemma , utan att kunna träffa folk. <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0