There’s a voice inside my head sayin, you'll never reach it.

*varning för långt inlägg*


Min lillasyster har nyligen blivit en sånt där OMGJAGÄLSKARHANNAMONTANAtjej. Åh nej. Men i helgen fick jag höra en låt som jag faktist tyckte om. The climb. texten är jättebra.


Igår såg vi på Idol Lucas , pappa och jag. Då kommer frågan upp igen. Ska inte du söka in där sen?

Min stora dröm i livet. Att få hålla på med det jag älskar, Musik. Det började med när jag och min mormor satt och plockade ut melodier från låtar på pianot som vi har ståendes hemma. De upptäckte redan då att jag hade gehör. När jag fyllde 10 fick jag min morfars gamla gitarr. Jag kunde nada. Vi gick och lånade en gitarrbok på biblioteket och jag visade stolt upp för mamma de första låt jag hade lärt mej att spela själv. Sen dess har det bara gått framåt. Nu i år köpte jag en ny, stålsträngad akustisk gitarr för pengarna som jag fick för mina betyg. Den är bland det finaste jag har. Jag spelar nästan varje dag , och jag lär mej nya saker hela tiden.

Men jag har aldrig gått på lektioner, för varken gitarr eller sång. 99% av det jag kan har jag lärt mej själv. Pga det har jag halkat efter. Småungarna i 7an och 8an är mycket bättre än mej. Jag har ett svagt MVG i musik, och jag hoppas att jag kan bygga upp det. Nu har vi fått ny lärare och allt.

Och nu på senaste tiden har jag funderat om jag verkligen kommer att lyckas. Så duktig är jag inte, får jag mej själv att säga. Mitt självförtroende sjunker varje gång jag hör dom yngre som är otroligt mycket bättre än mej. Men samtidigt är det ju det här jag verkligen vill. Jag ska gå NVlinje någonstans, och har planerat att försöka plugga till läkare. Blir ja läkare har jag inte mycket tid att försöka satsa på dethär. Jag börjar få panik nu. Vad ska jag göra av mitt liv? Någonting som jag älskar och brinner för? eller något som jag vill göra bara för att göra något vettigt av mitt liv? 

jag ser mej själv som varenda person i Idol. Tänk om det var jag? hur skulle jag reagera om jag gick vidare? Hur skulle jag reagera om jag faktist vågade gå så långt och söka, men inte gå vidare? Tänk åh tänk om folk ser mej som en sån där idiot som verkligen tror att hon kan sjunga, men de låter förjävligt?

Folk har sagt att jag är duktig. Jag försöker lita på dem men det går inte alltid. Det skulle vara för bra för att vara sant om jag faktist någon gång i framtiden blev känd.


Det var skönt att få det här ur sig. Jag har gått omkring och tänkt de ända sen jag på riktigt fattade att jag har börjat sista året i grundskolan nu, och att jag bara har ett fåtal månader på mej att välja gymnasium och linje.
Och jag överdriver inte när jag säger att jag börjar få panik, för det är sant. jag vet inte vad jag ska göra.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Gumman, du vet att jag inte skulle säga att du sjunger bra om jag inte tyckte det.. Jag tror att du nånstans innerst inne vet att du kan sjunga, det syns på mig om inte annat när jag lyssnar på dig =). Jag skulle inte "låta" dig söka till Idol om jag trodde att du skulle göra bort dig, tro mig! Du har ju dessutom två år till på dig att träna träna träna ;)

Älskar dig!!

2009-09-11 @ 14:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0